واژگان و اصطلاحات

هنگام استفاده از Notion، با اصطلاحات و واژگان مختلفی روبرو می‌شوید که برای استفاده از این ابزار مفید هستند. در این بخش که به مرور تکمیل خواهد شد واژه و اصطلاحات رایج در Notion آورده شده است:

صفحه (Page)

صفحه اصلی و اصلی‌ترین بخش در Notion که محتوای مورد نظر شما را در خود جای می‌دهد. این می‌تواند یک یادداشت، پروژه، دفترچه کاری یا هر چیز دیگری باشد.

بلوک (Block)

قطعه‌های کوچک محتوا در صفحات Notion که می‌توانند متن، عکس، لیست، ویدئو، جدول و … باشند. بلوک‌ها قابل جابجایی و مرتبط سازی با یکدیگر هستند.

پایگاه داده (Database)

یک مجموعه از صفحات یا بلوک‌ها که دارای ساختار یکنواخت و مشخصی هستند. می‌توانید فیلدها و فیلترها را برای این دیتابیس‌ها تعریف کرده و از آنها برای مدیریت اطلاعات استفاده کنید.

قالب (Template)

یک ساختار پیش‌فرض برای صفحات یا دیتابیس‌ها که به شما کمک می‌کند سریع‌تر محتوا را ایجاد و سازماندهی کنید. قالب‌ها می‌توانند برای پروژه‌ها، یادداشت‌ها، برنامه‌های کاری و غیره باشند.

لیست وظایف (To-Do List)

یک نوع بلوک که به شما اجازه می‌دهد لیستی از وظایف یا کارهای قابل انجام را برای خود ایجاد کنید و وضعیت آنها را مشخص کنید (مانند “انجام شده” یا “در حال انجام”).

جاسازی (Embed)

قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد محتوای خارجی را در صفحات Notion خود جاسازی کنید، مانند ویدئوها، فایل‌های صوتی، جداول، وب‌سایت‌ها و …

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای جامعه نوشن فارسی محفوظ است.